dinsdag 15 oktober 2013

Eigen stevia





Stevia is een fantastische zoetstof. Zoveel keer zoeter dan suiker met 0 calorieën.  Alleen wordt het vaak erg bewerkt en stoffen aan toe gevoegd vooraleer je ze in de handel kan verkrijgen. Daarom ging ik deze keer zelf aan de slag. Gewoon op de markt een klein steviaplantje gekocht. Die heeft vooral warmte en licht nodig. Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst geoogst. De plant korter gewiekt en de blaadjes eraf gehaald. Deze heb ik een paar dagen laten drogen. Daarnet even de mixer in met een groen poeder als resultaat. Dit kan ik nu gebruiken door smoothies, yoghurt, kwark, ...


2 opmerkingen:

  1. Kan je in de winter ook ergens een Steviaplantje kopen? En doet Stevia het in de winter wel?
    Weet je ook of je online ergens een Steviaplantje kan kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kocht mijn plantje op de markt. Die stond daar tussen de plantjes en kruiden voor de moestuin.
    Nu staat de plant binnen. Hij groeit iets minder snel maar het ziet er naar uit dat hij het gaat overleven. Online heb ik hem nog niet te koop zien staan. Ook nog niet achter gezocht trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen