zondag 27 oktober 2013

Spaghettipompoen met gerookte zalm en Parmezaanse kaas

Een van mijn favoriete programma's tegenwoordig is "De moestuin volgens Wim". Een van zijn recepten was de spaghettipompoen. Mijn interesse was meteen gewekt want ik ben dol op pasta en ook pompoen is een van mijn favoriete groenten. Ik was dan ook erg blij toen ik zo een geel exemplaar zag liggen bij de Bio Planet. Hier mijn recept:


Voor 2 personen

1 pakje gerookte zalm (200g)
1 spaghettipompoen
Goeie geut lekkere olijfolie
peper & zout
Wat Parmezaanse schilfers

Bereiding

Verwarm de oven voor op 200°C. 
Snij de pompoen middendoor. Overgiet met wat olijfolie en kruid goed met zout en peper. Leg de helften in een ovenschaal en giet er wat water in. Zet ongeveer 45 minuten in de oven. 
Haal de pompoen uit de oven en schraap de slierten 'spaghetti' uit de helften. Doe in een bord samen met de zalm en kaas en kruid eventueel nog wat bij met peper en zout.

Smakelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten