zondag 16 februari 2014

Home made amandelpasta

Ik ben verzot op amandelpasta. Dagelijks eet ik dan ook 2 lepels als tussendoortje met fruit of groenten zoals appelen en wortelen erbij. Heerlijk! Aangezien ik een aanzienlijke voorraad amandelen in huis had ben ik zelf aan de slag gegaan om deze lekkernij te maken. 

Nodig

200g amandelen, met of zonder vliesje (ik nam met)
snufje zout
paar druppeltjes stevia

Bereiding

Rooster de amandelen even in een droge anti-kleefpan. Dit hoeft niet maar het geeft de amandelen meer smaak. Doe de amandelen in de blender en mix gedurende 10-12 minuten. Af en toe veeg je alles wat aan de rand hangt even naar beneden. Voeg op het einde nog even het zout en stevia toe en draai nog even door. Hoe smeuïger je het wil hoe langer je zal moeten draaien. 
Doe de pasta in een gesteriliseerd bokaaltje. Je kan hem in de koeling bewaren als je vreest dat hij niet snel zal opgaan. Anders hoeft dat niet.

Smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten