maandag 10 februari 2014

Rode poon met rucola en gegrilde tomaten

Voor 2 personen

1 zakje rucola
1 bakje trostomaten
4 rode poon filets

Vinaigrette

Walnootolie
zoete azijn (ik nam witte basamico met sjalotten)
mosterd
Keltisch zeezout
Zwarte peper

Bereiding

Doe de tomaten in een ovenschaal. Spuit er wat olijfolie op(ik gebruikte een spuitbusje). Kruid met peper, zout en oregano. Zet in een warme oven van 180°C. 
Verhit wat kokosvet in een antikleefpan en bak de vis langs de velkant voor 3/4. Draai om en laat nog even doorgaren. 
Meng de rucola met de vinaigrette. 
Dresseer alles op een bord en doe nog wat pesto op de visfilets.

Smakelijk!



2 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker en voedzaam uit.
    Zou interessant zijn als de kaloriëen enz vermeld zouden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die staan bij de meeste van mijn gerechten wel vermeld. Ik schat dit gerecht op ongeveer 500 kcal per persoon. Dan reken ik 300g vis, 75g rucola, 300g tomaten en 5 ml walnootolie per persoon.

    BeantwoordenVerwijderen