vrijdag 20 juni 2014

Gezond ijsje

Het warme weer komt eraan en dan kan een ijsje toch wel deugd doen. Wil je de kcal er niet bij? Geen probleem, probeer dit dan eens:


Voor een grote portie

150-200g bevroren aardbeien
200g magere kwark
1 tl Xanthan Gum
1 tl rauwe cacaopoeder (kan natuurlijk ook met gewone cacao)
Stevia naar smaak (is minder nodig als je gewoon cacaopoeder gebruikt)

Bereiding

Doe alles in een blender. Neem eentje die ijs kan malen want de aardbeien zijn wel erg hard natuurlijk. Mix alles tot een homogene massa. Doe in een kommetje en zet nog even in de diepvries zodat hij weer wat hard kan worden. 

Geniet ervan!

PS: Xanthan Gum bestel je via het net amazon.de of Pit&Pit. Het is een verdikkingmiddel zonder gluten dat een romige textuur geeft aan je ijsje.

Rauw cacaopoeder is rijk aan anti-oxidanten. Gaat stress tegen en geeft energie en verlaagt bloeddruk, vet% en cholesterol. En geeft natuurlijk een heerlijke smaak aan je gerechten! :)

Ik vind het eerlijk met wat rozijnen erover maar je kiest natuurlijk zelf wat je als topping neemt!

Heel deze kom heb je al voor 150-200 kcal. 


Enkel met rozijnen

Rozijnen en pancakesiroop van Walden Farms (0 kcal)

Pancakesiroop en whey crispy, krokante eiwitbolletjes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen